Hälsotrenden – Johanna H. Vikten av mål och delmål.

Omstart. Det var temat för min vecka. När man arbetat mot målet ett tag så behöver man ta ett omtag då och då och gå igenom om man är på rätt väg. Det har jag gjort i veckan. Jag har gett mig själv fem veckor att komma på banan med BÅDE hyfsad träning och kost. Inga förbud, inget dåligt samvete för det roliga jag unnat mig dock. Jag har njutit av allt gott i t ex Paris och av att vara med familjen istället för att träna. Det var nödvändigt på alla sätt. Vill ni få mera inspiration i att tänka ”rätt” lättare så ger jag Insta love till hälsoentreprenören Olga Rönnberg som framgångsrikt driver Mama fitness bland annat och har en sund hälsoinställning och fött fyra barn.

Mål och delmål

Jag fokuserar nu fem veckor på att komma närmare målet. Jag sätter upp egna delmål som jag skriver ner. Då blir det mycket lättare att nå dem. Testa får ni se! Vad är ditt huvudmål och vilka delmål sätter du upp? Skriv ner dem. Ett delmål är för mig att 31 maj ska jag klara 30 minuter stakning med min ”bästis” stakningsmaskinen. Ett tufft mål för mig men det ska vara något som du får kämpa för. När jag står vid maskinen ser jag målgången i Mora i min mentala inre bild. Jo, det är faktiskt sant! Kanske får jag sätta upp en bild på den IRL haha…

Ett annat delmål är det här som jag glömt bort – Dricka mycket vatten! Minst 1 liter per dag ska jag uppnå. Jag dricker bara två glas per dag just nu… Jag kryddar upp vattnet med färsk mynta och citronmeliss som jag odlar på balkongen. (Köp färdiga kryddväxter i krukor i mataffären om du inte har egen odling.)

På väg till gymmet. Foto: Johanna Hulander.

Sedan ska jag fira med ett besök här. För firandet är ju livsviktigt för att ha något att se fram emot! Vad ska du fira med?

Written by

LEAVE A COMMENT